Ramazan Ayında Uyanma Saatinizi Değiştirmeyin

Bursa Çekirge Devlet Hastanesi Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Psikiyatri Uzmanı Dr. Hikmet Tunçkol, ramazan ayında uyku düzensizlikleri ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Ramazan Ayında Uyanma Saatinizi Değiştirmeyin
Bursa Çekirge Devlet Hastanesi Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Psikiyatri Uzmanı Dr. Hikmet Tunçkol, ramazan ayında uyku düzensizlikleri ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Tunçkol, yaptığı yazılı açıklamada, ramazanın yılın en uzun ve sıcak yaz günlerine denk gelmesi ile tutulan orucun uyku düzeninin değişmesiyle kişiyi zorlayabildiğini kaydetti.

Sahura kalkarak uykunun bölünmesi, belli bir süre aç ve susuz kalma nedeniyle orucun vücut üzerinde etkili olduğunu vurgulayan Tunçkol, alınacak bazı önlemlerle uyku düzeninin sağlanabileceğini belirtti.

Sahurdan sonra mutlaka ortalama bir buçuk saat uyunması gerektiğine dikkati çeken Tunçkol, şunları aktardı:

"Uykumuz Non-REM ve REM olarak iki kısımdır. Non-REM uykumuzu gecenin ilk kısmında uyuruz ve bu esnada vücudumuz dinlenir. REM uykusunu sabahları uyanmaya yakın uyuruz ve bu dönemde de beynimiz dinlenir, tazelenir. Eğer sahurdan sonra uyumazsak bize sabahları yorgun ve dinlenmemiş uyanma, günlük aktivitelerimizde enerji azlığı, isteksizlik, dikkat eksikliği ve unutkanlık, gündüz artmış uykululuk olarak yansır. Sahura kalktınız diye sabah uyanma saatinizi değiştirmeyin. Aksi takdirde uyku düzeniniz bozulur. Gece uykuya da aynı saatte geçmeye özen göstermek gerekir. "

"Gece uykusu dışında gündüz uyumayın, uzanmayın, uyuklamaya çalışmayın " ifadesini kullanan Dr. Tunçkol, "Gündüz uyumanın gece uykusu üzerinde negatif etkileri vardır. Gün içerisinde ne kadar uykulu ya da uykusuz olduğunuz yatma ve kalkma saatinizi etkilemesin. Yatak odanızın sessiz ve karanlık olmasını sağlayın, ısısını rahat edeceğiniz şekilde ayarlayın. Yatağınızda televizyon seyretme, kitap okuma gibi başka eylemlerde bulunmayın. İftarda çok fazla ve ağır yemekler yememeye özen gösterin, yemek yeme sürenizi uzatın, çok hızlı yemek yemeyin. İftardan sonra kahve, fazlaca çay, çikolata ve kolalı içecekleri tüketmemeye çalışın. " dedi.

8.6.2017 1 - 27542





İlgili Diğer Yazılar
Evde kalmanın 65 yaş ve üzeri için riskleri
Evde kalmanın 65 yaş ve üzeri için riskleri
Koronavirüs: Yaz aylarında tatile gitmek riskli mi?
Koronavirüs: Yaz aylarında tatile gitmek riskli mi?
Covid-19 hastaları neden yüzükoyun yatırılıyor?
Covid-19 hastaları neden yüzükoyun yatırılıyor?
Koronavirüsün vücuda nasıl yayıldığı ilk kez görüntülendi
Koronavirüsün vücuda nasıl yayıldığı ilk kez görüntülendi
Evde karantina için 6 kural
Evde karantina için 6 kural
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]