Ramazan Bayramı'nı sağlıklı geçirmek için 9 önemli kural!

Acıbadem Fulya Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik, zamanımızın çoğunu evimizde geçirdiğimiz pandemi sürecinde farkında olmadan beslenme alışkanlıklarımızı değiştirdiğimize dikkat çekti.

Ramazan Bayramı'nı sağlıklı geçirmek için 9 önemli kural!

Kahvaltı şart, ancak…

Dengeli ve hafif bir kahvaltı gün içerisinde metabolizmanın hızlanmasında ve açlık hissinin kontrol edilmesinde en önemli öğün kuşkusuz. Ancak dikkat! Kahvaltıda; peynir, zeytin, bolca çiğ mevsim sebzeler, yumurta ve tam tahıllı ekmek yeterli olacaktır. Şekerli marmelatlar, bal ve reçel gibi doğrudan şeker içeren yiyeceklerden ise uzak durmanızda fayda var.

Ara öğün yapmadan olmaz

Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik, Ramazan boyunca günde iki öğün beslenilmesinin metabolizma hızının yavaşlamasına neden olduğunu hatırlatarak sözlerine şöyle devam ediyor: "Bayramda öğün sayısını artırırken, yemek saatine 2 saat kala kuru yemiş, meyve,şekersiz tatlı ve sütlü kahve gibi yiyeceklerle ara öğün yapmayı ihmal etmeyin. Böylece kan şekerinizi düzenler ve ana yemeklerdeki porsiyonunuzu küçültürsünüz. Beslenmenize bu şekilde sağlıklı ara öğünler eklemeniz hem kontrolsüzce yemenin ve bunun sonucunda kilo almanın hem de tıka basa yedikten sonraki oluşabilecek mide bağırsak problemlerinin önüne geçmenizi kolaylaştıracaktır"

Tatlı ihtiyacınız için şekersiz puding

Ramazan Bayramı boyunca tatlı ve çikolata tüketimine dikkat etmeli,aşırı yeme eğiliminden mümkün olduğunca uzak kalmalısınız. Eğer mutlaka tatlı tüketmek istiyorsanız hamurlu, şerbetli tatlılar yerine, sütlü tatlılar veya evde basit bir şekilde yapacağınız şekersiz bir pudingle tatlı ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

3-4 porsiyon sebze meyve şart

Ramazan boyunca iki öğün beslenme nedeniyle sebze ve meyve tüketiminin nispeten azalması kabızlık gibi bazı sindirim sistemi sorunlarına yol açabiliyor. Yavaşlayan sindirim sistemini harekete geçirmek için günde toplam 3-4 porsiyon sebze ve meyve tüketmeyi asla ihmal etmeyin.

Börek ve sarmaya dikkat

Börek ve sarma bayramların genellikle vazgeçilmez ikilisi oluyor. "Eğer bu ikili gibi karbonhidrat içeriği yüksek yiyecekler sizin de bayram klasiğiniz ise bunları öğleden sonra küçük porsiyonlarda, ara öğün olarak tüketmenizde fayda var" diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik bunun nedenini şöyle anlatıyor: "Böylece hem kilo kontrolünüzü sağlamış olursunuz hem de kan şekeriniz belirli sınırlarda kalır. Ayrıca Ramazan boyunca iki öğün beslenmeye alışmış midenizi yormamak ve bağırsak problemlerinden korunmak için ana öğünlerde yağlı ve kızartmadan uzak durmayı, bunların yerine ızgara, buğulama ve haşlanmış yiyecekler tüketmeyi unutmayın"

3 ana ve 3 ara öğüne devam

Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik Ramazan Bayramı'yla birlikte günde 3 ana, 2-3 ara olan yemek düzenimize geçebileceğimizi belirterek, "Bayram boyunca ve sonrasında öğün atlamamaya dikkat edin. Öğün atlamanız kan şekerinizin düşmesine ve bir sonraki öğünde fazla yemenize neden olabilir. Yine öğün atladığınızda metabolizma hızınız yavaşladığı gibi sindirim problemleri de yaşayabilirsiniz" diyor. Müzeyyen Çelik ayrıca yatmadan en az 2 saat önce yeme içme faslını bitirmeniz gerektiği uyarısında bulunarak, "Akşam saatlerinden sonra yavaşlayan ve uykuya hazırlanan metabolizmanız, bu sıra tükettiğimiz besinleri enerjiye çevirmekte zorlanacak. Bu da kilo artışına neden olacak. Vücudunuza uykuya girmeden önce yiyecekleri sindirmesi için zaman verin." diyor.

Çay kahve yerine bitki çayları

Diyabet, hipertansiyon ve böbrek yetmezliği gibi kronik hastalıklarınız varsa bayram boyunca da diyetinizi bozmayın. Ayrıca diüretik etkileri nedeniyle çay ve kahve gibi kafeinli içecekler yerine ıhlamur, rezene ve melisa çayı gibi bitki çaylarını tercih edin. Ancak bitki çaylarının etkinliği kullanıldıkça artar. Bu nedenle bitki çaylarını günde 2-3 fincandan fazla içmemeye de dikkat edin.

Egzersiz olmazsa olmaz

Bayram boyunca evden çıkamasak da egzersizlere devam etmemiz şart. Dolayısıyla evde her gün 30-45 dakikalık egzersizler yapmaya devam edin. Böylece Ramazan boyunca yavaşlayan metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz.

Sıvı tüketimini arttırın

Sıvı alımını Ramazan Bayramı boyunca da ihmal etmeyin. Günde en az 1,5-2 litre su içmeniz çok önemli. Sıvı alımını artırmak amacıyla, şekersiz komposto, ayran ve şekersiz limonata gibi içeceklerden de destek alabilirsiniz. Bu içecekleri ara öğün de yapabilirsiniz. Bayramda asitli, gazlı ve ramazan şerbeti gibi yüksek şeker içeceklerden ise uzak durun.

21.5.2020 - 45501



Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]